Freelance conversie specialist

Conversie optimalisatie of CRO is het proces waarmee aan de hand van onderzoek en feedback van bezoekers de effectiviteit van je website wordt verhoogd. Op zoek naar iemand die de conversie van je website of webshop kan verhogen? Ik ben gespecialiseerd in

  • Gecertificeerd ConversionXL optimizer en Optimizely gebruiker
  • Van strategie tot uitwerking
  • Een half jaar lang verdiept in CRO met de minor Online Management aan de Hogeschool van Amsterdam

1. Meten

Om tot goede inzichten voor conversie optimalisatie te komen is het noodzakelijk dat de KPI’s van een website goed worden doorgemeten in Analytics. Is dit niet het geval? Dan kijk ik graag samen hoe we dit kunnen bereiken. Vervolgens ga ik met Google Tag Manager aan de slag om te zorgen dat alle essentiële cijfers in Analytics worden bemeten.

2. Formuleren van aannames

Op basis van mijn conversie optimalisatie ervaringen, data uit Google Analytics en eventueel nog andere bronnen zoals Hotjar of Usability onderzoek ga ik aan de slag om in kaart te brengen waar het geld op jouw site weglekt.

Om de prioriteit van verschillende verbeteringen te bepalen gebruik ik het PIE-framwork. Aan de hand van Potential, Impact en Ease wordt zo bepaald welke verbeteringen als eerst kunnen worden gevalideerd.

2. Valideren van aannames